Veelgestelde vragen - FAQ
Wilt u alles weten over hoe u een bestelling plaatst, op welke manier u betaalt en hoe producten worden afgeleverd? Lees hier de antwoorden op vragen die vaak gesteld worden. Heeft u een vraag die niet voorkomt in dit overzicht? Neem dan gerust even contact met ons op om uw vraag te stellen.
Bestellen
Kan ik bestellen zonder een account?
Het is niet nodig om een account te maken als u iets wil bestellen bij Onlinebetonstenen.nl. Een persoonlijke account is echter wel handig en maakt het bestellen nog eenvoudiger. Ook kunt u uw bestelling volgen en eerdere bestellingen bekijken.
Op welke manier kan ik bestellen?
U bestelt via de website, per e-mail of telefoon.
We zien het liefst dat onze klanten via de website bestellen. Dit gaat snel en gemakkelijk. U kiest een of meerdere producten, plaatst deze in de winkelwagen en rond vervolgens uw bestelling veilig af via iDEAL. Wanneer u bestelt via de website kunnen wij direct zien of uw betaling is gelukt. De levertijd gaat dan ook direct in, waardoor u uw bestelling sneller in huis heeft dan wanneer u dit doet via e-mail of telefoon.
Bestellen via de telefoon gaat als volgt: u belt naar het nummer 0320 – 219 170 en geeft uw naam, adres, telefoonnummer, gewenste producten en aantallen door. Wij sturen u vervolgens een factuur. U maakt het totaalbedrag op de factuur aan ons over. Zodra wij uw betaling hebben ontvangen, nemen wij uw bestelling in behandeling.
Bestellen via e-mail gaat hetzelfde als via de telefoon. Stuur uw gegevens en de bestelling naar info@onlinebetonstenen.nl.
Hoe controleer ik de status van mijn bestelling?
Wij houden u op de hoogte via e-mail. Heeft u een account bij Onlinebetonstenen.nl? Dan volgt u daar ook de status en eventuele wijzigingen.
Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
Dit is alleen mogelijk als uw bestelling nog niet is doorgegeven aan onze transporteur. Dit gebeurt over het algemeen binnen 24 uur. Een wijziging of annulering meldt u daarom zo snel mogelijk aan ons.
Bezorgen, afhalen en terugsturen
Hoeveel ben ik kwijt aan bezorgkosten?
In het algemeen zijn de bezorgkosten € 99,95 inclusief btw voor bestellingen vanaf 2.000 kg. Dit geldt voor heel Nederland m.u.v. de Waddeneilanden. De bezorgkosten voor België zijn op aanvraag.
Voor bestellingen onder 2.000 kg rekent onze leverancier onder-vrachtkosten van € 40,- boven op de standaard bezorgkosten. Wij werken nauw samen met fabrikant Kijlstra. Bij een besteding vanaf € 1.500,- aan Kijlstra producten is de bezorging gratis.
Hoelang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?
Zodra u betaald heeft, gaat de levertijd in. Zijn de producten in voorraad, dan wordt uw bestelling binnen 5 werkdagen bij u bezorgd.
Kan ik zelf bepalen wanneer ik mijn bestelling ontvang?
Het is helaas niet mogelijk om een vaste dag af te spreken waarop uw bestelling wordt geleverd. De producten komen namelijk rechtstreeks uit de fabriek, waar ook de planning voor het vervoer wordt gemaakt. U kunt wel een uiterste datum of een bepaalde week aangeven. De leverancier houdt hier zo veel mogelijk rekening mee.
Hoe en waar wordt mijn bestelling afgeleverd?
Uw bestelling wordt vervoerd in een vrachtwagen van ongeveer 16 meter lang. Het moet voor de chauffeur dus mogelijk zijn om de door u gewenste plek te bereiken. Bovendien kan het lossen alleen plaatsvinden vanaf een goed begaanbare weg. De chauffeur bepaalt altijd ter plekke of het mogelijk is om op de gewenste plek te lossen. Zo niet, dan gebeurt dit op een plaats daar zo dicht mogelijk bij in de buurt.
Is het ook mogelijk om mijn bestelling elders te laten afleveren?
Ja u kunt tijdens het bestellen ook een ander bezorgadres opgeven dan uw factuuradres.
Ik kom mijn bestelling liever zelf ophalen. Is dat mogelijk?
Ja u kunt uw bestelling bij ons komen ophalen in Lelystad. Het is wel noodzakelijk dat u hiervoor eerst contact met ons opneemt. Dan controleren we of we het product op voorraad hebben. Het heeft onze voorkeur dat u de producten eerst online bestelt en betaalt. Heeft u geïnformeerd naar een specifiek product en hebben wij dat in voorraad, dan is het ook mogelijk om dit tijdens het afhalen contant of met pin te betalen.
Ik ben niet tevreden met het product, kan ik het terugsturen
Wij begrijpen dat het soms voorkomt dat een product niet helemaal is wat u ervan verwacht. Wij bieden u de mogelijkheid om uw aankoop binnen 14 dagen na ontvangst aan ons terug te sturen. Hiervoor hoeft u geen specifieke reden op te geven. U bent wel zelf verantwoordelijk voor het transport en de kosten daarvan. Lees meer over retourneren in onze algemene voorwaarden.
Betalen en geldzaken
Op welke manieren kan ik betalen?
Betalen met iDEAL: als u via onze website bestelt, kunt u snel en veilig afrekenen met iDEAL.
Geld overmaken: als u via telefoon of e-mail bestelt, kunt u het bedrag op de aan u toegestuurde factuur aan ons overmaken.
Contant betalen: artikelen die wij op voorraad hebben, kunt u komen ophalen en contant of met pin afrekenen.
Hoe betaal ik met iDEAL?
iDEAL is een veelgebruikte en veilige manier om online te betalen. Tijdens het afrekenen wordt u omgeleid naar een pagina van uw bank. U volgt hier de instructies om de betaling af te ronden.
Kan ik ook later betalen?
Omdat wij onze producten aanbieden tegen scherpe prijzen accepteren we geen betalingen achteraf. Wij nemen uw bestelling pas in behandeling als u betaald heeft.
Kan ik betalen aan de chauffeur?
Nee, uw bestelling wordt bezorgd door een transportbedrijf. De chauffeur is niet direct verbonden aan Onlinebetonstenen.nl en accepteert daarom geen betalingen op welke manier dan ook.
Overig
Ik zou graag een grotere afbeelding willen zien van een bepaald product, kunt u deze sturen?
Ja hoor, als we het product op voorraad hebben is dat geen enkel probleem. Neem hiervoor contact met ons op en laat ons weten om welk product het gaat. Wij sturen u graag een grotere afbeelding naar uw e-mailadres.
Heeft u nog andere vragen?
Bel ons op 0320 – 219 170 of stuur een e-mail naar info@onlinebetonstenen.nl. We staan klaar om u te helpen!